Nebojte se TikToku aneb videa pro váš business

TikTok je všude. Na zastávce vidíte dvě slečny, které natáčí taneček, vaše kolegyně si pořád dokola zpívá jednu otravnou písničku a vaše děti netráví čas na jiné sociální síti. Jak TikTok využít i pro váš business, aby z toho nebyla noční můra?

TikTok je bezesporu nejrychleji rostoucí sociální sítí. Za pouhých 5 let se jí podařilo překonat hranici 1 miliardy měsíčně aktivních uživatelů. To se Instagramu povedlo třeba za necelých 8 let a Facebooku dokonce až skoro za 9.



Na TikToku už navíc nejsou jen teenageři, kteří jsou navyklí pracovat s telefonem už od dětství. Postupně se rozšiřuje základna uživatelů ve věku 35+, jak je vidět i na statistice níže.



A že jsou na TikToku jen tanečky nebo podivné herecké výkony? Ani to není pravda. Z velké části na TikToku najdete např. edukační obsah, výrobu nejrůznějších věcí, recenze knih, recepty nebo třeba tipy a triky do domácnosti. Dá se říct, že na TikToku si najde místo opravdu každý. Proč ne i váš business?



Důležité je rozmyslet se, co chcete videi na TikToku říct. Mají vašeho zákazníka pobavit, přiblížit zákulisí vašeho podnikání nebo představit samotný produkt? Jakmile si tento cíl rozhodnete, tvorba videí bude hračka.



A jak taková videa můžou vypadat v realitě? Podívejme se na videa, která byly nejvíce trendy na TikToku v roce 2022 a jak se tento formát může přetransformovat pro váš business.



IT’S CORN

Na podzim vládla světu sociálních sítí kukuřice. Jen hrstka lidí unikla tomuto trendu, kde se v originále vzdává hold kukuřici a její šťavnatosti. A jak tento trend využít pro váš produkt nebo službu? Jenoduše – stačí, když vypíchnete pro zákazníka jednotlivé USP. Natočíte pár záběrů, přidáte titulky a je to. Trendy video je na světě. Jako třeba tady, v případě obuvi CROCS tady.

It's corn

THINGS THAT JUST MAKE SENSE

Název trendu napovídá sám o sobě. Buď můžete zákazníkům ukázat, které prvky vašeho produktu prostě „dávají smysl“ nebo můžete ukázat, jak to vypadá u vás v kanceláři. I to může např. přesvědčit nové potenciální zaměstnance, že u vás pracovat rozhodně musí.
Produkt
Zázemí firmy

Thins that ust make sense

NEGRONI, SBAGLIATO, WITH PROSECCO IN IT

Kdo unikl tomuto trendy zvuku je asi naprostý šťastlivec. Rozhovor hereček ze seriálu Rod draka koncem roku boural rekordy v počtu zhlédnutí na sociálních sítích. A jak tento zvuk opět využít ve svůj prospěch? Vyberte opět jednotlivé USP vašeho produktu. V tomto případě bude před kamerou potřeba i obličej, takže se nebojte postavit jednoho z kolegů do role tváře firmy. Nebo můžete využít influencera, jako třeba O2 tady.

Negroni, sbagliato, prosecco

MADE YOU LOOK

Píseň Meghan Trainor, která měla úspěch ne jen na sociálních sítích, ale i na hudebních platformách. V první řadě ji využívají hlavně makeup artisti a fashion designéři, ale tuto píseň může použít téměř každý. Stačí, když jméno designéra v písničce nahradíte jednotlivými variantami vašeho produktu. Můžete tak hravě představit celé vaše portfolio a navíc získat nové sledující.

Made you look



Teď už víte, jak na obsah. A hravě se můžete pustit do natáčení. Stačí vám k tomu telefon s kvalitní kamerou a pár aplikací na následné sestříhání nebo přidání titulků. Přinášíme pár tipů na aplikace, se kterými pracujeme my.

Tipy na aplikace 👇‍

  1. VN – editor na úpravu videa

  2. CapCut – editor na úpravu videa

  3. Instories – editor na úpravu videa, možnost animací

  4. MagicEraser – mazání pozadí z jakékoliv fotky

  5. Epidemic Sound – zásobník zvuků a zvukových efektů, které můžete jednoduše použít


Jak vidíte, TikTok je velkou studnou inspirace, ze které můžete čerpat obsah na ostatní sociální sítě. Pokud je pro vás tvorba zajímavého obsahu stále velkou neznámou, obraťte se na nás. Rádi vám s tvorbou pomůžeme.

...

Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu! Nezapomeňte sledovat naši agenturu Fanl na LinkedInu, Facebooku a Instagramu. A pokud se chcete v oblasti marketingu dál vzdělávat, přihlaste se k našemu newsletteru na naší homepagi.