Universal Analytics končí! Jak připravit přechod na Google Analytics 4?

Pokud patříte do skupiny, která implementaci nových Google Analytics 4 stále odkládá, už opravdu není na co čekat. Současné Universal Analytics totiž končí k poslednímu červnu.

Máte-li web, vlastníte e-shop nebo potřebujete zjistit chování svých návštěvníků pro klienta, s největší pravděpodobností Google Analytics používáte a přechod na nové GA4 vás nemine. Čím dříve se do něj pustíte, tím lépe.



Google s čtvrtou verzí totiž představil úplně nový model měření, takže je nezbytné na GA4 nahlížet jako na zcela nový nástroj.



Základem měření už není návštěva (session), ale tzv. události (eventy), které umožňují přesnější sběr dat a jejich následnou analýzu. Zjednodušeně řečeno: kdykoliv se na webu stane něco zajímavého (zobrazení stránky, nákup, kliknutí, scroll apod.), propíše se vám to i do GA4.



Kromě správné implementace je potřeba Google Analytics 4 ale také správně nastavit. A to především v případě, kdy se nespokojíte se základními eventy. Správná definice eventů a parametrů je proto základem správného měření.



Další výhody GA4:

  • nové reporty a funkce pro detailnější analýzu a kustomizaci,

  • cross-device měření (lepší identifikace a vyhodnocování návštěv napříč zařízeními),

  • statistiky z webu, mobilní aplikace či jiné platformy dostupné na jednom místě, takže můžete snadno sledovat nákupní chování napříč jednotlivými platformami,

  • propracovanější remarketingová publika.



Vzhledem k tomu, že oba nástroje k měření dat přistupují rozdílným způsobem, nebude možná jednoduché porovnání dat z UA a GA4. Pokud chcete získat náskok, seznámit se s novými Google Analytics 4 a udělat si představu o tom, jak se chovají, ideálním řešením je paralelní měření. Proto přechod na nové GA4 neodkládejte. Potřebujete-li pomoci, napište na jsme@fanl.cz.