Jak na LinkedIn
pro B2B v roce 2024

Linkedin je skvělou sociální sítí, kde můžete sdílet své myšlenky a úspěchy, sledovat zajímavé novinky z oboru a navazovat kontakt s potenciálními business partnery nebo klienty. 

Navíc zde můžete budovat povědomí o své značce a dát prostor ambasadorům firmy pro tvorbu kvalitního obsahu.

LinkedIn je sice profesní síť, ale stále je to síť sociální. Je tedy potřeba dávat o sobě vědět. Věděli jste, že jen 4 % uživatelů tvoří na LinkedInu obsah? Nebojte se tedy přestat jen dávat “lajky”, ale začněte s tvorbou vlastního obsahu.

Pokud nevíte jak, máme pro vás pár tipů do začátku, které jsme sesbírali díky pravidelné aktivitě a správě několika profilů.








Kristina Unčovská

Content Specialist


Kristina je master přes obsah. Má zkušenosti s plánováním, tvorbou a vyhodnocením (nejen) organického obsahu.

Co dělat, aby vás měl algoritmus rád

Jak už jsme řekli, LinkedIn je další ze sociálních sítí, která se řídí vlastními pravidly. Některá jsou více méně stejná jako u ostatních sítí, ale LinkedIn má svá specifika-

LinkedIn hodně dbá na posouzení kvality příspěvků, aby věděl, jestli je doručovat dál. Přinášíme pár praktických tipů, abyste si zajistili, že vás bude mít algoritmus rád.

Jak už jsme řekli, LinkedIn je další ze sociálních sítí, která se řídí vlastními pravidly. Některá jsou více méně stejná jako u ostatních sítí, ale LinkedIn má svá specifika-

LinkedIn hodně dbá na posouzení kvality příspěvků, aby věděl, jestli je doručovat dál. Přinášíme pár praktických tipů, abyste si zajistili, že vás bude mít algoritmus rád.

1

1

Formát příspěvku

LinkedIn má nejraději příspěvky, které jsou čistě textové. Rozhodně ale nic nezkazíte, pokud k příspěvku přidáte zajímavou (info)grafiku nebo dokonce carousel. Ten na LinkedInu vytvoříte tak, že nahrajete dokument ve formátu pdf. 



Jako na ostatních sítích, i na LinkedInu je stále více oblíbený formát videa. Má sice průměrně o něco horší míru zapojení (tzv. engagement rate), ale je to formát, který nejvíce přispívá ke konverzím.





Ukázka

2

2

Hashtagy #

Obecně se doporučuje používat tak 3 hashtagy k příspěvku. Díky nim může být váš obsah lépe dohledatelný. Pokud se tedy věnujete jednomu tématu ve formátu seriálu, určitě dávejte ke každému příspěvku stejný hashtag, aby ho mohli uživatelé jednoduše vyhledat.



3

3

Označování

Označení relevantních lidí/firem ve vašem příspěvku může pomoci zlepšit jeho dosah. Měli byste ale mít jistotu, že označení lidé ideálně budou na vás příspěvek reagovat a nebudou se z něj chtít odstranit. Pokud vám alespoň polovina označených na příspěvek nezareaguje, může se stát, že vám LinkedIn dosah zhorší.

4

4

Sdílení

LinkedIn nemá rád, když se na něm doubluje obsah. Pokud to půjde, vyvarujte se proto sdílení příspěvku. Pokud to ale uděláte, vyberte si vždy variantu sdílení příspěvku a napsání vlastního názoru. Ještě lepší ale bude, když původní příspěvek přepíšete, doplníte o vlastní myšlenku a autora označíte.





Ukázka

5

5

Externí odkazy

Žádná sociální síť moc neocení, pokud budete chtít jejího uživatele dostat pryč. Proto ani LinkedIn nemá rád externí odkazy. Co ale dělat, když přece jen chcete sdílet více informací, než se vejde do příspěvku?

Pokud se např. jedná o váš blogový článek, využijte možnosti psát články přímo na LinkedInu.

Jedná se o zajímavou studii nebo informace, které by lidi z oboru mohly zajímat? Dejte do příspěvku jasné CTA, aby vám čtenáři napsali komentář a vy jim daný odkaz zašlete do zprávy.

Zvýšíte tak počet reakcí u vašeho příspěvku, což ocení i algoritmus.

Pokud nechcete jen kontrolovat, kdo vám zrovna napsal komentář a jestli jste už stihli poslat zprávu, můžete externí odkaz vložit do komentáře pod příspěvek.

Doporučujeme ale, aby tento komentář nebyl u příspěvku jako první. Algoritmus nemusí vyhodnotit úplně nejlépe, pokud si první komentář napíšete sami.

6

6

Textace

Vašim cílem by mělo být donutit uživatele u vašeho příspěvku zůstat. LinkedIn totiž vyhodnocuje i čas strávený u vašeho příspěvku. Zkuste se tedy zamyslet nad první větou vašeho příspěvku, která by měla čtenáře donutit kliknout na “Zobrazit více” a přečíst si celý příspěvek.




Nebojte se používat emoji pro lepší přehlednost textu a vyvarujte se dlouhým odstavcům. Ideální délka jednoho odstavce by měla být na 3 řádky.

Nezapomínejte, že stále píšete pro lidi.

Jak na vyplnění profilu

Základem vašeho profilu by měly být
3 vyplněné věci:

  • vaše jméno

  • vaše fotka

  • vaše motto (v angličtině headline)

  • vaše jméno

  • vaše fotka

  • vaše motto (v angličtině headline)

Zvláště u posledního bodu se lidé dopouští nejvíce chyb. Nejedná se o vaše oblíbené motto nebo citát ve stylu “Dvakrát měř, jednou řež”. V této větě byste měli potenciálním kontaktům představit čemu se věnujete. Díky tomu můžou na první dobrou vědět, jestli jste právě vy ten, koho hledají.

Na LinkedInu si navíc můžete zapnout tzv. autorský mód. Pokud se budete věnovat tvorbě obsahu, doporučujeme tuto funkci určitě zapnout. Můžete si vybrat z několika témat, kterým se váš obsah a vaše práce věnuje a ty se automaticky propíší na váš profil. Díky tomuto módu vás navíc můžou uživatelé sledovat.




Co to znamená, sledovat někoho na LinkedInu?

Na LinkedInu můžete navázat dva druhy propojení. Buď někoho sledujete nebo s ním navážete spojení. 

U první varianty stačí, když kliknete na tlačítko “Sledovat”. Dotyčná osoba vám nemusí nic potvrdit a vy uvidíte na své zdi jejich příspěvky. Na ty můžete reagovat, ale vaše síť kontaktů tyto reakce neuvidí.

Pokud ovšem s dotyčným chcete navázat spojení, je potřeba, aby vám to i druhá strana potvrdila (takové klasické přátelství na Facebooku). Jakmile jste propojeni a vy dotyčnému zareagujete na příspěvek, uvidí tuto reakci i vaše síť kontaktů. A obráceně. Díky těmto propojením tedy můžete získávat lepší dosahy.

Jak ale poznat, s kým navázat spojení? Doporučujeme se v tomto rozhodovat stejně jako na Facebooku. Do přátel si taky přece nepřidáte někoho, koho vůbec neznáte.

Pokud ale chcete oslovit potenciálního klienta, který o vás zatím neslyšel, doporučujeme k pozvánce ke spojení připsat také vzkaz. V tomto vzkaze byste měli zaujmout a přesvědčit, aby si vás dotyčná osoba do své sítě kontaktů přidala. Ideálně ještě zakončit nějakým jasným CTA nebo otázkou, díky které rozjedete komunikaci přes zprávy.

Nevíte, jak takovou poutavou úvodní zprávu napsat? Právě to je něco, s čím vám můžeme pomoci.




  • u každého příspěvku by měl být dané, proč by si o něm měla vaše cílová skupina chtít číst

  • ukažte v příspěvku vaši odbornost k tématu

  • vyvarujte se ale složitým frázím a odborným termínům

  • pište jednoduše a poutavě




A co se týká obsahu? Jednoduše se to dá shrnout do těchto obsahových témat, která je ale vždy potřeba rozpracovat na míru vašemu oboru:

  • pište o úspěších vaší firmy nebo vašich zaměstnanců

  • sdílejte novinky z firmy

  • sdílejte zajímavosti a novinky z oboru

  • nebojte se ukázat něco ze zákulisí firmy

  • máte spokojené zákazníky? sdílejte reference nebo případové studie

  • edukujte trh o výhodách vašeho produktu/služby




Tak jako jiné sociální sítě, i na LinkedInu byste měli mít vypracovanou strategii. Určit si cíl, s kterým na LinkedIn jdete tvořit obsah. Chcete budovat povědomí

o značce? Chcete získat víc business leadů pro váš sales team? Potřebujete nabrat nové lidi? S každým cílem bude tvorba obsahu trochu jiná. Základ ale zůstává.

Plno praktických tipů jsme vám dali už v sekci “Co dělat, aby vás měl algoritmus rád?”. Pokud se ale na příspěvky podíváme z trochu jiného úhlu, měly by splňovat tyto podmínky:

A co se týká obsahu? Jednoduše se to dá shrnout do těchto obsahových témat, která je ale vždy potřeba rozpracovat na míru vašemu oboru:

Jak psát příspěvky

Jakmile začnete tvořit obsah, buďte konzistentní. Postujte s pravidelnou frekvencí. Na LinkedInu bohatě stačí jeden příspěvek za týden. A co se týká ideálních časů – největší prime time je od 8:00 do 10:00, od úterý do čtvrtka. V pátek může být ale zajímavý čas po obědě, kdy už lidé “čekají na víkend” a tak brouzdají po LinkedInu.

To ale neznamená, že příspěvek, který budete sdílet v pondělí ve 13:30 nebude mít úspěch. Jediné, čeho bychom doporučili se vyvarovat, jsou večerní časy. Ty na LinkedInu moc nefungují.




To ale neznamená, že firemní profil na LinkedInu bude k ničemu. Ideální je právě kombinace firemního profilu a profilů zaměstnanců. Na firemním profilu můžete navíc jednodušeji sdílet brandované příspěvky, události nebo informace o volných pracovních pozicích.

Obecně se pro budování firemního profilu dají využít stejné tipy a triky, o kterých jsme psali výše u osobních profilů.


Obecně se pro budování firemního profilu dají využít stejné tipy a triky, o kterých jsme psali výše u osobních profilů.

Pro růst sledujících vašeho osobního profilu je nejlepší, když vaši ambasadoři pravidelně zvou svou síť kontaktů, aby firmu sledovali. Označování firmy v příspěvcích na osobních profilech by mělo být pro vás i zaměstnance samozřejmostí.

Budování firemního profilu je náročnější, protože LinkedIn dává samozřejmě přednost osobním profilům. Doporučujeme proto vytipovat vhodné ambasadory vaší firmy, kteří budou pravidelně tvořit obsah a pomáhat tak vaší firmě budovat své jméno.


Jak na firemní profil

Jak to funguje,
když budeme spolupracovat?

Správu osobních i firemních profilů máme v malíku. Pokud by vás zajímalo, jak naše spolupráce může probíhat, ozvěte se.