Jak na sociální sítě a co od nich čekat v roce 2024?

V dnešní době hrají sociální sítě klíčovou roli v marketingových strategiích. A není se čemu divit, jen na Instagramu najdeme miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Jak ale vytvořit efektivní strategii pro sociální sítě, abyste nemuseli „pořád něco vymýšlet“ a měli jistotu konzistentní tvorby obsahu?

Přečíst článek

Každá sociální síť samozřejmě vyžaduje svůj vlastní přístup a má svá specifika, přinášíme ale několik doporučení, která platí pro sociální sítě obecně.

1. Cílová skupina

Definujte si svou cílovou skupinu (ideálně si i vytvořte personu) pro lepší pochopení potřeb a zájmů vašich sledujících. Zkuste se zaměřit nejen na prodej vašeho produktu nebo služby, ale také na témata, kterou vaši cílovou skupinu zajímají. Lépe se vám tak bude tvořit obsah pro sociální sítě a budete mít větší šanci, že obsah vaši cílovou skupinu opravdu zaujme.

2. Stanovené cíle

Pokud se rozhodnete investovat do sociálních sítí, určete si předem s jakým záměrem do toho jdete. Chcete budovat povědomí o značce? Nabrat nové zaměstnance? Nebo zvýšit prodeje e-shopu? S určeným cílem se vám bude jednodušeji rozhodovat o obsahu, který by na vašich sociálních sítích měl být.

3. Vizuální identita

Udržujte vizuální identitu i na sociálních sítích – barvy, logo, styl fotografií. Nebojte se ale přizpůsobit cílové skupině, ke které na dané síti mluvíte. Na Linkedinu budete tvořit spíše edukační a střídmější příspěvky, na Instagramu se naopak nemusíte bát odvázat a použít víc než 2 emoji.

4. Různorodý obsah

Experimentujte s různými formáty. Nebojte se kromě statických obrázků využít také videa, motion grafiky, poutavé infografiky nebo velice oblíbené carousely. Můžete také vyzkoušet live vysílání a prostřednictvím sociálních sítí se tak spojit se svými sledujícími a odpovědět jim na dotazy nebo jim představit novinky.

5. Buďte aktivní

Vaše působení na sociálních sítích by nemělo být jen o postování příspěvků. Komunikujte se svou cílovou skupinou, nebojte se ozvat u příspěvků konkurence. Odpovídejte na komentáře a zkuste si nastavit automatické zprávy na odpovědi. Zapojení s publikem je pro růst na sociálních sítí klíčové.

6. Pravidelnost a konzistence

Vytvořte si dopředu obsahový plán, kdy příspěvky rozložíte rovnoměrně do celého měsíce. Pro začátek doporučujeme testovat dny i časy publikování příspěvků, abyste zjistili, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní. Jakmile to zjistíte, zkuste se držet jednotného času přidávání příspěvků.

7. Klíčová slova

Používejte relevantní klíčová slova a hashtagy pro zvýšení dosahu vašich příspěvků.

8. Sledování dat

Pravidelně si vyhodnocujte data pro své sociální sítě. Můžete tak rychle zjistit, s jakým obsahem vaše cílová skupina nejvíce rezonuje, co je zajímá a na jaký obsah se zaměřit v dalších měsících. Ale nezapomeňte, sociální sítě jsou proměnlivé a to, co vám fungovalo jeden měsíc, ten další už fungovat nemusí.

9. Spolupráce

Pokud to pro vaši firmu dává smysl, zaměřte se na spolupráce s dalšími úspěšnými účty. Nejčastěji se spolupráce využívají na Instagramu a TikToku, kde s populárními tvůrci můžete namyslet zajímavý obsah pro prezentaci vašeho produktu nebo značky, který se dostane k dalším lidem z vaší cílové skupiny.

10. Využití trendů a novinek

Jak už jsme psali, to co jeden měsíc funguje, nemusí ten další fungovat vůbec. Proto buďte na sociálních sítích aktivní, sledujte nejnovější trendy a inspirujte se v zahraničí. Jak využít trendy z TikToku pro firemní obsah jsme psali v tomto článku. Jako další příklad novinky můžeme uvést rozšíření od sociální sítě Instagram – platformu Threads.

Threads

S příchodem Threads by Instagram získáváme nový způsob textové komunikace a sdílení obsahu. Zatímco Instagram klade důraz na vizuální obsah, Threads posouvá pozornost k textovým příspěvkům. Jedná se tak o náhradu aplikace X (dříve Twitter), jejíž uživatelé byli poslední dobou nespokojení se změnami, které Elon Musk zavedl.

A co vás na platformě Threads čeká?

  • Můžete psát texty v délce až 500 znaků.
  • Texty můžete editovat do 5 minut od jejich přidání.
  • Příspěvky nemají předem definované požadavky na rozměry obrázků.
  • V rámci carouselu můžete sdílet různé velikosti a formáty (např. obrázky i videa).
  • K odkazům se automaticky generují náhledy webu (tak jako na FB).
  • Můžete sdílet i audio příspěvky.
  • Platforma má zatím skvělé dosahy, protože je na ní zatím méně tvůrců než na ostatních sítích.

A co od sociálních sítí čekat v roce 2024?

V roce 2024 se můžeme těšit na tyto trendy:

1. Návrat delšího obsahu

V posledních letech převládal krátký obsah, ale v roce 2024 dojde k posunu k delším a kreativnějším videím. Už nyní se např. na TikToku setkáváme s možností 10minutových videí a dá se očekávat, že delší videa nabydou na popularitě i na ostatních sociálních sítí. O to větší bude důraz na vyvážení originality videí a využití aktuálních trendů.

2. Autenticita

Obsah se bude více zaměřovat na neformální, neokázalé vyprávění příběhů, aby prohloubil spojení s publikem. Nebojte se tedy vzít telefon do ruky a na přímo promluvit ke svým sledujícím. Profi produkci můžete hodit za hlavu.

3. Využití umělé inteligence

Očekává se větší rozšíření umělé inteligence v sociálních médiích, od integrovaných funkcí jako je generování popisků, až po vzestup nových influencerů vytvořených umělou inteligencí. Jak využít AI v marketingu jsme psali dříve v tomto článku.

4. Sázka na nostalgii

Značky budou využívat nostalgický marketing a těžit ze zájmu generace Z o kulturu 90. let. Očekávejte, že throwback obsah a „vintage“ propagační akce budou mít v roce 2024 dobrou odezvu.

5. Vyhledávání klíčových slov

Vzhledem k tomu, že generace Z se při vyhledávání spoléhá na TikTok a Instagram, bude optimalizace příspěvků pomocí klíčových slov nutná. Zvolte vhodná slova do textů příspěvku a hashtagů, aby se váš obsah zobrazoval relevantním lidem.

6. Tvorba unikátního obsahu

V tomto bodě nejde jen o tvorbu originální obsahu, ale také o to, aby si firmy vybraly relevantní sociální sítě, kde se jejich cílová skupina nachází a na těchto sítích tvořily unikátní obsah. Na využití jednoho příspěvku na Facebook, Instagram a LinkedIn bychom měli už pomalu zapomenout.

7. User generated content

Obsah tvořený samotnými uživateli zažívá už teď svůj vzestup. Nebojte se spojit se svými zákazníky, poprosit je o tvorbu fotografií nebo videí, které pak můžete použít nejen na sociálních sítích, ale také v placených kampaních. Právě user generated content dodá vašemu obsahu požadovanou autentičnost.

Nejste si jisti, která sociální síť je pro vás ta pravá nebo jestli tvoříte poutavý a relevantní obsah? Ozvěte se nám a rádi s vámi na 30minutové konzultaci probereme otázky, které k sociálním sítím máte.

...

Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu! Nezapomeňte sledovat naši agenturu Fanl na LinkedInu, Facebooku a Instagramu. A pokud se chcete v oblasti marketingu dál vzdělávat, přihlaste se k našemu newsletteru na naší homepagi.

Zdroje:

Hootsuite

Social Insider

Social Media Today

19/12/2023

Kristina Unčovská
Kristina je master přes obsah. Má zkušenosti s plánováním, tvorbou a vyhodnocením (nejen) organického obsahu. Ve Fanlu se stará o obsah našich klientlů.

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Thanks for joining our newsletter
Oops! Something went wrong while submitting the form.
pošleme vám jen jeden newsletter za měsíc

Let's do something amazing

Get in touch with us today.

Cookies nastavení
Close Cookie Preference Manager
Cookie nastavení
Potvrďte prosím volbu cookies podle své chuti, jen ty technické není možné vypnout, protože jsou nutné pro správnou funkci stránek. Vaše předvolby si zapamatujeme, abychom vám příště pohyb po našem webu maximálně ulehčili.  Více informací
Technické cookies
Soubory cookie potřebné k umožnění základních funkcí webových stránek.
Made by Flinch 77
Oops! Something went wrong while submitting the form.